piątek, 20 listopada 2015

"To nasza tylko, nie gwiazd naszych wina" ♥

Hello ♥

Pewnie niektórzy zastanawiają się o czym będzie dzisiejszy post. Niektórzy pewnie kojarzą ten cytat, pochodzi on bodajże ze sztuki Williama Szekspira "Juliusz Cezar", ale ja zetknęłam się z nim w książce "Gwiazd naszych wina" autorstwa Johna Greena. Cytat ten też można rozpoznać po tym, że jest w nim tytuł właśnie tej książki. Tak, dzisiaj przeczytacie jej recenzję ;)
Zapraszam!




Trochę o książce

    Opowiada ona o Hazel Grace Lancaster, szesnastolatce chorej na raka trzustki, który utrudnia jej oddychanie, dlatego prawie cały czas chodzi z butlą tlenową Philipem. Jej ulubionym pisarzem jest Peter van Houten. Książka opowiada też o Augustusie (nazywanym Gusem) Watersie, który ma amputowaną nogę, kiedyś chorował na raka. Akcja rozgrywa się w USA i Holandii.
    Hazel zaczyna chodzić na spotkania grupy wsparcia, w podziemiach kościoła, tak mi się wydaje. Na pewnym spotkaniu spotyka Gusa. Nastolatkowie spędzają ze sobą dużo czasu.
    Gus postanawia zrobić prezent Hazel, ale co nim będzie i jak historia się zakończy, dowiecie się czytając książkę ;)




Moje przemyślenia o cytacie

    Jak Wy rozumiecie ten cytat: "To nasza tylko, nie gwiazd naszych wina"? Ja mogę wam go wytłumaczyć, aczkolwiek nie wiem, czy będzie to dobre tłumaczenie. Ale zobaczymy.
    Ja rozumiem ten cytat tak, że wszystko zapisane jest w gwiazdach, ale jednak my możemy to zmienić. Lecz John Green udowadnia, że tego co zapisane w gwiazdach zmienić się nie da. Wskazuje na to tytuł: "Gwiazd naszych wina". 


Podsumowanie

    Uważam, że książka ta jest bardzo fajna, chwyta za serce, aczkolwiek ja czytając ją nie popłakałam się. Cóż, utwór jest ciekawy. Jedyne co mi przeszkadzało w czytaniu (kiedy byłam po przeczytaniu połowy książki, tak mi się wydaje) to fotosy w środku książki z filmu który muszę obejrzeć. Chcecie też recenzji filmu? ;)


Ciekawostka

    Z tyłu książki napisane jest, że John Green jest sławnym pisarzem, autorem światowych bestsellerów, prowadzi z bratem Hankiem bardzo popularny videoblog. Mieszka z żoną i dziećmi w Indianapolis. Jest też wspomniane o tym, że ma miliony sympatyków na Twitterze. Któregoś dnia weszłam tam i widzę: Obserwujący: 4,74 mln! To niesamowite, że aż tyle ludzi czytało jego książki, a i tak wiadomo, że to nie wszyscy, bo przecież nie każdy ma Twittera.


♥♥♥

Jak podobała się Wam ta recenzja? Uważacie, że jest udana? Napiszcie komentarz ;)

Chciałabym Wam też powiedzieć, że niedawno zakupiłam Fiszkę, zdjęcia nie wstawię, ale powiem Wam, że jest miętowa z różowymi kółkami :** Heh, w miarę umiem jeździć!
A i podobają Wam się takie duże zdjęcia? Mi osobiście tak, zobaczyłam kiedyś na jakimś blogu zdjęcia w tak dużym rozmiarze i uważam, że są spoko :)

A teraz pora na niespodziankę!
Dokładnie 1 grudnia umieszczę post rozpoczynający serię następnych postów, pewnie już się domyślacie jakich. Blog przejdzie... nie, nic więcej Wam nie powiem, zgadujcie w komentarzach :D

To by było na tyle. 
Żegnam Was!

/Maja Majaa ♥

25 komentarzy:

  1. Mega wzruszający film!
    zapraszam na swojego bloga,dopiero zaczynam ;')
    http://anoni-mowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytam mnóstwo książek, tą również czytałam, szczerze podobała mi się bardziej niż film. Dobry pisarz, może nie moich ulubionych typów książek, ale i tak chętnie je czytam i polecam.

    http://anonym-bloog.blogspot.com/ <-------- zapraszam obs-obs

    OdpowiedzUsuń

  3. Ciekawy post, fajnie napisany <3 kocham te ksiazke
    Śliczny wygląd bloga, pozdrawiam :*
    Czekam na kolejny wpis <3
    Obserwujemy? Jak tak do daj znać (zawsze się odwdzięczam) :)
    Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne :)
    Poklikasz w linki ? Z góry dziękuje :) .
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/2015/11/choiescom.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jesteś w nowym poście-----> blogbeznazwypenny.blogspot.com
    ;))

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post! Niestety nie czytałam tej książki, ale skoro film mi się spodobał to książka musiałaby być jeszcze lepsza. ;)
    Też mam fiszke..W miarę szybko nauczyłam się na niej jeździć, Tobie też tego życzę.
    Pozdrawiam!

    olucha20.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj! Piszę do ciebie, ponieważ postanowiłam wreszcie zrobić trochę ruchu wokół naszych blogów. Kom za Kom / obs za obs to raczej słaby sposób na zdobycie czytelników, nie? Tak jak i reklamowanie się u innych...
    Oto grupa, dzięki której łatwiej nam będzie czytać siebie nawzajem. Poza tym możemy wymieniać się opiniami, pisać, dzielić inspiracjami, organizować grupowe serie wpisów. Sęk w tym, aby było nas tam jak najwięcej. Dołącz proszę do grupy jeżeli interesuje cię taki układ i postaraj się ściągnąć tam jak najwięcej zaprzyjaźnionych blogerów.

    https://www.facebook.com/groups/976847072381696/

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądałam film i jest super!Książki nie miałam okazji przeczytać.Film kończy sie bardzo tajemniczo,bo nie wiadomo tak naprawdę co się stało z dziewczyną i co dalej było ;)
    Pzdrawiam!:)
    http://haania-hania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Oglądałam film, bardzo wzruszający :*

    Kochana mogłabyś poklikać w linki w poście :
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2015/11/shein-azurowy-sweterek-i-bluzeczka-z.html
    Z góry bardzo dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowny Blog *.*

    Wspólna Obserwacja :) ?

    http://believeinhimselfx33.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłam najgłupszą rzecz ever, bo najpierw zobaczyłam film a dopiero później przeczytałam książkę. Jednak muszę przyznać, że obie rzeczy mnie wciągnęly ^^ i płakałam zarówno podczas oglądnia filmu jak i czytania książki :D

    Pozdrawiam SharpeeE ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Przeczytałam książkę, a film oglądnęłam do połowy. Co do tego cytatu zawsze tak głupio myślałam, że chodzi o to, że ludzie obwiniają gwiazdy za to co się dzieje. Oczywiście "gwiazdy" to metafora :)
    Pozdrawiam!
    pssandialo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczny blog, myślę, że będę wpadała tutaj częściej :)
    Zapraszam do mnie na nowy post oraz do obserwacji- na pewno odwdzięczę się tym samym :)
    www.killukitty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Przyjemna książeczka, ale... hm... Jakiegoś szczególnego wrażenia na mnie nie zrobiła. Przeczytałam w 2-3 dni i ani bohaterów szczególnie nie pamiętam, a i historia jest taka jakaś... schematyczna. Nie wiem co w tym jest, że ludźmi niepełnosprawnymi często bardziej się wzrusza niż zdrowymi. Moim zdaniem to błąd, że traktujemy ich często jak gorszych. Oni czują to samo i starają się żyć tak jak każdy. Robienie z nich ofiar nie ma najmniejszego sensu. Tak jak mówiłam lektura przyjemna, ale nie pozostawia po sobie większych wrażeń. Recenzja w porządku choć jak dla mnie za mało konkretna. Nazwałabym ten wpis raczej wprowadzeniem :)

    schioko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Przeczytałam tą książkę w 1 dzien, bo mega mnie zaciekawiła. No i jak, że to ja - popłakałam się, gdy Gus umarł.
    W ogóle masz świetny blog i bardzo ładny wygląd.
    Obs. za obs.?

    koko-klaudia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeszcze nie czytałam tej pozycji :) Pozdrawiam i zapraszam : melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ksiązki nie czytałam ale za to oglądałam film! mega historia :) daje do myślenia co tak naprswde w życiu jest ważne...
    Mam prośbę:* poklikasz? http://marijory.blogspot.com/2015/11/przeglad-wholesalebuying.html
    dziekuje i pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajny post :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Dobra recenzja. Nie czytałam, nie oglądałam, ale bardzo dużo o tym słyszałam. Recenzja krótka - co jest atutem, aczkolwiek posiada mało tej.. hm.. jakby to.. recenzji :")
    Ale im więcej będziesz pisać, tym do większej dojdziesz wprawy
    http://krytyczkakawy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem żółtą istotą i nie wstydzę się tego! What? Co ja piszę?
    Pozdrawiam Krytyczkę Kawy!
    krytyczkakawy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. 3000 wyświetleń! Dziękuję ♥

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja oglądałam i film i czytałam ksiazke :)

    Kliknij-Official Patty ! :)

    OdpowiedzUsuń

~Nie przyjmuję próśb "obs/obs"
~Obraźliwe komentarze usuwam.
~Napisz coś od siebie, nie pisz tej samej formułki pod każdym postem.
~Jeżeli post Ci się spodobał, zostaw komentarz i zaobserwuj bloga!
xxx